Minggu, 27 Maret 2011

Studio Milik Linda Jasmine dikatakan Muflis

Linda Jasmine nie terkenal sebagai seorang guru tari dan koreographer,dan juga menjadi guru tari dalam rancangan Akademi Fantasia.Kemudia selepas berkahwin dengan Que Haidar,Que dah tak aktif berlakon mcm dulu tetapi membuat bengkel lakonan untuk mereka yang mahu meningkatkan mutu lakonan dan penghayatan.Que pun pernah jadi tenaga pengajar utk AF,tak silap sensasi tahun lepas kot,ajar penghayatan lagu.

Linda juga memiliki sebuah studio tarian yang ditubuhkan semenjak 7 tahun lepas,namun perkaara tak elok mula kedengaran seperti Linda tak bayar gaji pekerja,studio dah nak bungkus dan mcm-macam lagi..

komen Linda:

“Kadangkala pelanggan saya membayar lambat, jadi kami perlu menunggu sehingga wang tersebut diberikan kepada kami. Ada juga sehingga setahun kami terpaksa menunggu bayaran tersebut dilunaskan.

“Tetapi lambat bagaimanapun, kami tetap akan mendahulukan pembayaran gaji kepada pekerja. Lagipun, kebanyakan pekerja saya di situ merupakan pekerja sambilan dan tidak mengikat apa-apa kontrak dengan kami,” kata Linda
Linda akui memang perniagaannya mempunyai pendapatan turun dan naik dan musim-musim tertentu mereka mendapat keuntungan yang lebih dan kadangkala agak kurang.

“Cerita tentang saya tidak membayar gaji pekerja itu tidak betul. Saya agak terkejut apabila membaca cerita seperti itu kerana saya tidak pernah mempunyai musuh sepanjang bekerja lebih 20 tahun dalam industri ini.

“Mungkin ada orang dengki dengan saya sehingga sanggup mereka cerita seperti ini tetapi saya enggan menuduh sesiapa,” tambahnya lagi yang sedang sibuk mengendalikan dua projek besar dengan Astro.

0 komentar:

Posting Komentar

give your comment here, please do not spam

 
My Big Dream powered by XXZ