Minggu, 27 Maret 2011

Lisa Surihani bukan seorang belia lagi..

Pada 23 March 2011 Lisa telah menyambut hari lahirnya yang ke -25 tahun..
Dah suku abad dah lisa nampaknya...

Lisa pada mulanya diberitahu yang dia akan menyambut hari jadi dengan family jer..tapi surprise..dia diraikan beramai-ramai dengan rakan artis,David Teoh ,kawan-kawan lisa dan keluarga..

Lisa terkejut dengan suprise besday pasty tue,sampai ada knnya yang ckp,lisa nie setiap tahun time birthday msti ada surprise party tapi tak faham2 jugak yang tahun nie pun akan ada surprise party utknya jugak...




kenapa sensasi ckp Lisa dah tak belia lagi..not a youth anymore...WHAT??!! sebab baru-baru nie menteri belia dan sukan ckp nak selaraskan had umur bagi belia adalah 15-25 jer..
habis kalau dah lepas 25 dikira apa ek?org tua ke?eehee....

ok fine nasib baik baru cadangan ini bermakna kami masih belia lagi.. :)

Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek mencadangkan takrifan had umur belia yang berumur di bawah 40 tahun diganti dengan umur 25 tahun.

Menurut beliau, perubahan takrifan itu perlu dilakukan selaras dengan hasrat Malaysia untuk mencapai status negara maju menjelang tahun 2020.

"Berdasarkan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu, definisi umur bagi belia ditetapkan sebagai individu yang berusia antara 15 hingga 25 tahun saja.

"Di Malaysia umur 40 tahun masih dianggap sebagai belia. Semasa saya ke Australia, orang di sana terkejut dengan takrifan ini," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas merasmikan pelancaran Tabung Kemanusiaan Tsunami Majlis Belia Malaysia (MBM) di lobi Dewan Negara di sini semalam.

0 komentar:

Posting Komentar

give your comment here, please do not spam

 
My Big Dream powered by XXZ