Minggu, 27 Maret 2011

David Teo suruh pergi interview MIG kalau nak bonus rumah semi-D

Isu bonus kepada kakitangan dan artis yang berlakon dalam filem terbitan MIG tak habis-habis orang masih bercakap lagi.
Sebelum nie pernah timbul Shaheizy Sam nak keluar dari MIG kerana rasa tertipu,tapi lepas dah slow talk dengan David,dah settle kot rasa ssensasi...kemudia Azad Jasmin pulak menarik diri dari MIG..

Rupanya mcm2 jugak isu yang kedengaran tentang syarikat David Teoh nie..ada yang ckp David Teo kedekut??


Apa komen David?

Saya anggap isu bonus dah habis. Kenapa? Ada orang bercakap lagikah?.

Masih lagi berbunyi kerana ada yang kata bonus yang MIG bagi tak ikhlas. Betulkah?

Saya tidak tahu siapa yang cakap tu. Semua ni tak ada kena mengena dengan orang luar kerana yang dapat bonus orang dalam syarikat saya. Orang luar jangan masuk campur. Yang penting mereka yang dapat bonus berterima kasih dan bersyukur. Cara pembahagian bonus tu ikut suka hati saya. Shaheizy Sam pun dah buat penjelasan. Yang pelik, tuan badan tak bising orang luar yang bising.

Maksud David orang luar yang cemburu terlebih dengan pembahagian bonus oleh MIG?

Memang orang luar yang cemburu. Sepatutnya mereka datang jumpa saya untuk interviu kerja dengan MIG. Nanti saya akan bagi bonus juga kepada mereka. Hal bonus ni memang tak ada isu pun. Saya memang hairan. Orang yang tak dapat bonus cemburu mungkin kerana Shaheizy Sam dapat lebih atau sesiapa yang tak dapat dia untuk berlakon dalam filem mereka.

Jadi, dakwaan mengatakan bonus rumah semi-D dua tingkat tu tak ikhlas kerana Shaheizy sudah beli rumah tu sebenarnya dan MIG hanya langsai baki bayaran bulanan adalah tidak betul?

Itu saya tak pasti. Saya punya hal syarikat, orang luar jangan masuk campur. Cara pembayaran bonus, orang luar tak ada hak nak tanya. Ini yang saya tak faham kerana ia satu gosip aneh dan tak betul langsung.

Satu lagi, dakwaan bonus pemberian kereta rupa-rupanya MIG hanya bayar wang pendahuluan sahaja, macam mana pula?

Saya tak boleh buat apa kalau orang cakap macam tu. Selagi ada manusia di muka bumi, selagi tu fitnah tidak akan pupus. Saya beri bonus ikhlas, orang yang terima pun ikhlas cuma orang luar yang tak ikhlas. Yang penting saya ikhlas dengan Tuhan.

Memang tak betullah semua dakwaan tu?

Betul tak betul, tak penting. Polisi syarikat saya tak boleh dedah kepada orang ramai, pihak wartawan dan termasuk rakan-rakan saya. Saya pun tak akan tanya bonus awak dapat berapa? Malah saya tahu awak pun tak akan bagi tahu berapa gaji awak? Semua benda tu privasi dan saya tak boleh kongsi dengan orang ramai.

Ada juga yang kata David Teo ni kedekut di tahap gaban. Betulkah?

Awak gilakah? Saya tak boleh cakap saya bagus dan pemurah. Orang luar yang menilai saya. Saya kedekut tak penting. Saya tahu apa yang saya buat dengan syarikat saya dan tak perlu nak heboh dan menunjuk-nunjuk.

Ni berkaitan isu anak syarikat, MIG Talent yang menguruskan ramai artis sangat. Sampai 52 artis. Perlukah jumlah ramai macam tu?

Saya pegang prinsip bintang dicipta dan bukan dilahirkan. Ada yang datang dengan ibu bapa penuh ikhlas ke pejabat, saya tidak boleh menolak harapan mereka untuk jadi bintang. Saya bagi peluang setahun lebih kepada mereka, kalau gagal popular juga saya boleh lepaskan mereka.

Tapi ada yang merungut dan sudah menyesal pasal MIG ambil komisyen tinggi sangat iaitu 30: 70. Ada yang kata MIG nak buat duit dengan menjaga artis?

Sebelum sign kontrak dengan MIG Talent, kita dah briefing artis bersama ibu bapa dan peguam. Kita bagi mereka fikir masak-masak sebelum sign kontrak. Ini kerana mereka akan akan jadi rakan kongsi saya dan saya bagi pecahan saham sangat besar kepada mereka. Kalau mereka tak puas hati dengan kandungan kontrak, kita tak akan ambil mereka. Satu lagi saya nak ingat, saya buat duit dengan filem dan drama terbitan saya dan bukannya dengan menjaga artis. Saya hanya bagi peluang sahaja kepada mereka.

Dengar ramai nak keluar?

Bila-bila masa sahaja mereka boleh minta dilepaskan. Saya seorang yang terbuka dan boleh datang ke pejabat saya untuk berbincang. Cuma kalau yang pegang watak hero atau heroin kena tunggu sampai filem keluar di pawagam dulu. Yang pegang watak kecil, saya boleh lepaskan mereka. Tak payah cakap belakang, jumpa wartawan mengadu tak puas hati.

Dengarnya salah seorang yang dah keluar, Azad Jasmin? Ada bergaduhkah atau ada benda tak puas hati dengan MIG?

Kes Azad, dia sendiri yang minta dilepaskan apabila habis tanggung jawab dengan MIG. Saya tak boleh halang dia. Tapi dia belum ambil surat pelepasan lagi. Kita sudah telefon suruh datang ambil surat itu. Kalau dia ada benda yang tak puas hati, saya tak tahulah.

Macam mana dengan hubungan Ahmad Idham? Dengar macam ada masalah juga?

MIG dengan Ahmad Idham bekerjasama by project basis dan dia baru habis penggambaran dengan MIG menerusi filem, 8 Jam. Setakat ini, hati saya very open dengan semua orang dan selesa dengan siapa sahaja.

Soalan akhir, apa nasihat David kepada orang luar yang sibuk ambil tahu hal syarikat David?

Apa yang berlaku baru-baru ini bukan isu besar. Kepada semua orang luar termasuk wartawan boleh datang kerja dengan saya kalau nak bonus. Tak payahlah bersubahat dengan mereka yang tak puas hati dengan saya. Lagi baik bantu saya memajukan industri. Apa pun, saya sentiasa memaafkan orang yang fitnah saya dan datanglah interviu dan kerja di MIG kalau nak bonus.

0 komentar:

Poskan Komentar

give your comment here, please do not spam

 
My Big Dream powered by XXZ