Jumat, 01 April 2011

Society of Sistas…Moment membesar dengan rakan karib bersama LipIce

Bercakap tentang Lipice memang banyak kenangan manis yang saya pernah lalui dengan Lipice sehingga kini,terumata sekali semasa tempoh membesar sebagai seorang remaja…Maklumlah,menjadi remaja bukannya semudah yang disangka,waktu remajalah yang paling konflik untuk menentukan siapa diri kita yang sebenarnya.Adakah kita seorang yang rendah diri,atau sentiasa mempunyai semangat dan keyakinan diri.

Sebelum nie tentu korang semua dah tahu kisah saya di zaman persekolahan,ala masa mula-mula nak cuba bermekap…Ketika remaja jugaklah saya jatuh hati kepada seseorang dan adanya lipice,membantu meningkatkan keyakinan diri saya…

Bahkan sampai skrg saya masih lagi bersama si dia…. tak perlu tergesa-gesa untuk jadi dewasa,dengan lipice,ia membantu saya berasa lebih berkeyakinan dan berpenampilan menarik :P


Saya ada seorang adik perempuan yang kini menginjak remaja.Cepat betul masa berlalu,dulu dia cumalah seorang kanak-kanak Ribena yang riang gembira tanpa apa-apa masalah.Kami memang rapat,dia selalu akan masuk bilik saya dan kami akan bersembang dan bergurau senda bersama-sama.

Kalau dia ada apa-apa masalah dia pasti akan cerita pada saya,maklumlah adik bongsu..memang manja sikit.mcm-mcm cerita dan rahsia yang kami kongsi bersama.kadang-kadang waktu saya tengah berwebcam dengan “si dia”,adik saya akan sibuk nak join kami bersembang…



Kebelakangan nie saya tengok dia berkelakuan pelik.suka sangat nak pakai pakaian saya,mintak nak beli kasut tumit tinggi 5 inci sampai mak pun terkejut tengok taste dia..punyalah nak bergaya sakan kalah mak datin.kadang-kadang penampilan yang diingininya Nampak sangat “tua”..dia juga suka nak pakai lipstick mak,kononnya nak nampak cantik bergaya.Tapi mak bising,suruh dia behave,jangan nak mengada.




Adik mula buat perangai,kadang-kadang nak ajak keluar pun susah,kalau ada aktiiti petang,sukan atau unit beruniform,dia suka sangat ponteng.adik berubah jadi seorang yang kurang aktif.mungkin dia malu kelihatan pucat dan lesu dan kurang keyakinan diri.

Malam itu mcm biasa kami bersembang,saya pun menasihati adik saya,”Adik,adik masih remaja lagi,tak payah la nak jadi mcm org tua,nak pakai mekap,nak pakai kasut tumit tinggi semua.Semua orang teringin nak jadi remaja tau,jadi jangan sia-siakan masa remaja adik skrg.enjoy your youth while you can..” Tapi kata adik,dia rasaa tak cantik,dia nak bibir yang sihat,cantik dan berseri .Dia Tanya apa yang saya gunakan untuk bibir?Saya pun kongsikan keluaarkan sesuatu dari handbag dan beri kepada adik.”Nah ,cuba pakai nie,LipIce,bagus tau untuk bibir,nanti kalau adik pakai nie,bibir akan Nampak lembut,sehat,dan cantik,cubalah..”..Adik saya pun cuba pakai,dan dia sangat suka dengan bau strawberry yang wangi.

Semenjak itu,adik saya selalu nak pinjam LipIce saya.saya pun belikan satu untuk dia,dia makin ceria dan berkeyakinan.Dia tak perlu lagi nak curi-curi pakai lipstick mak sebab dengan lipice,menyerlahkan kecantikan semulajadi dan keremajaan adik.




Dengan LipIce hubunagn saya dengan adik bertambah rapat.Saya rasa seronok menjadi sebahagian drpd waktu membesar adik,dan membantunya meningkatkan keyakinan diri. Inilah yang dinamakan Sisterhood,always Share your moment with LipIce.

Oh ya,siapa yang belum like page Facebook LipIce??Ada yang menarik menanti anda skrg nie wahai gadis gadis sekalian…Nak tahu apa??
http://www.facebook.com/MyLIPICE




LipIce Facebook sekarang ada applikasi menarik yang membolehkan anda bersama “your sister” tak kira la adik anda ,kakak,mahupun kawan baik anda mendapat satu LipIce setiap seorang.LipIce akan menghantarkan satu kad,bersama LipIce kepada rakan baik anda dan jugak anda.


Mudah je,Cuma perlu like Faceook Lipice Malaysia,kemudian,masuk ke applikassi SOS


.

Langkah 1: Hias upload gambar,kemudian hias kan ruangan anda bersama rakan baik anda



Kedua: Tulis saat manis anda dengan lipice ketika anda bersama rakan baik anda



Ketiga: Hantar kepada rakan anda tadi



Ke-4: Tulis butiran anda supaya LipIce dpt dihantar erus ke alamat anda.
Kelima: Rakan anda akan disuruh menulis butiran supaya dia menerima satu Lipice.dan dia juga boleh menulis pesanan untuk dihantar bersama…


Tadaaa~siap dah,setiap sorang bakal menerima satu LipIce setiap sorang…seronok kan dpt LipIce percuma…mudah sangat.





Aplikasi Facebook SOS ( Society of Sistas) hanya akan berlangsung sebulan bermula 24March sampai 24 April…Jadi kalau anda nak berpeluang menyertai,Like Facebook Lipice skrg ok…
http://www.facebook.com/MyLIPICE

0 komentar:

Posting Komentar

give your comment here, please do not spam

 
My Big Dream powered by XXZ