Kamis, 30 Juni 2011

Dr Harlina mahu bersalin dalam Air??

Bersalin Dalam air,memang nie lah first time sensasi dengar,memandangkan Dr harlina sendiri adalah seorang doktor jadi dia lebih tahu pelbagai cara dan kaedah untuk melahirkan anak cara moden...Lepas nie bolehla korang try ushar apa itu kaedah bersalin dalam air..



“Kaedah bersalin ini sudah menjadi satu perkara yang biasa di United Kingdom dan Amerika Syarikat. Malah ramai yang mempraktikkan kaedah ini umpama spa yang memberi kelegaan dan ketenangan fikiran.

“Tapi di negara ini, jarang dilakukan. Kalau ada pun, hanyalah wanita-wanita berbangsa Inggeris yang bekerja di sini,” katanya yang mendapat sokongan sepenuhnya dari suami tercinta. Bertanyakan tentang jantina bayinya itu, baik Halina atau Sheikh Muszaphar, sepakat tidak mahu mengetahui perkara itu dan membiarkannya menjadi kejutan buat mereka.

“Saya banyak bertanya kepada orang-orang tua untuk berkongsi pengalaman berkenaan penjagaan bayi dan pantang larang ibu bersalin. Malah dia juga turut membantu saya untuk menghadapi masa itu.

“Bersusun buku panduan berkenaan bayi di rumah, sehingga mengalahkan saya pula. Malah, pantang ada masa terluang, dia akan melayari Internet hanya semata-mata untuk bayi kami,” ujarnya yang bernikah dengan Angkasawan Negara itu pada 10 Oktober 2010.

0 komentar:

Posting Komentar

give your comment here, please do not spam

 
My Big Dream powered by XXZ