Senin, 27 Juni 2011

Filem Romantik Komedi:Sekali Lagi di pawagam 30 June 2011


BINTANG

Keseluruhan: 3.5
Plot: 3
Lakonan: 3.5
Efek Khas: 2.5
Sinematografi: 3.5
Tonton Filem ini jika anda suka: I Am Sam, Cinta.

"Sekali Lagi", sebuah lagi filem terbaru terbitan Metrowealth Picture Sdn.Bhd.(MIG) yang diterajui oleh producer filem terkenal David Teo kali ini menampilkan pengarahan dari sutradara baru aitu Hashim Rejab yang sebelum ini terkenal melalui hasil pengarahnya melalui drama terbitan MIG dan juga pengarah ke-6 dibawah skim 10 Pengarah Muda MIG.

Pada 15minit pertama, dari segi "First Impression" ketika menonton filem sulung Hashim Rejab ini, jalan ceritanya tidak terlalu membosankan oleh kerana penonton akan terhibur dengan persembahan watak dari Shaheizy Sam yang sungguh berbeza dari watak-watak yang pernah dilakonkan oleh Sam. Chemistry watak ibu & anak lakonan Lisa Surihani dan Mia Sara yang pernah ditonton melalui drama "Adamaya" terbitan MIG masih lagi dapat dirasa & disampaikan dengan sempurna oleh kedua-dua bintang ini.


Filem MIG kali ini boleh dikatakan amat berbeza dari filem yang pernah di terbit dan diarahkan oleh pengarah-pengarah yang berbeza, walaupun terdapat feel dan element kliseMIG yang dapat dipertontonkan. Namun dari sudut teknikalnya, kali ini peningkatannya lebih tinggi dari filem bergenre Romantik Komedi yang pernah di hasilkan oleh MIG.

Harus dipuji juga dari sudut pemilihan watak yang di persembahkan, watak Shila yang di lakonkan oleh Lisa Surihani lebih menunjuk kematangan lakonan Lisa kali ini. Boleh dilihat juga bagaimana Lisa mampu mengadaptasikan feel dan chemistrynya apabila digandingan bersama Bront Palarae dan juga Shaheizy Sam. Kombinasi Mia Sara dan Shaheizy Sam juga tidak kurang hebatnya, ini mengingatkan Chen-chen kepada watak "Sam" dan "Lucy" yang dilakonkan oleh Sean Penn dan Dakota Fanning melalui filem "I Am Sam" pada tahun 2001.

Secara keseluruhan, jalan ceritanya amat ringkas dan menarik. Tidak terlalu berat mahupun rumit walaupun terdapat berberapa babak yang agak mengelirukan akan tetapi "twist" penceritaannya yang ringkas membuatkan penonton tidak dapat menjangkakan babak seterusnya.

Dengan formula 1.5Juta peminat Lisa Surihani, 800ribu peminat Shaheizy Sam dan Mia Sara di facebook, pertaruhan David Teo kali ini pasti mampu menarik perminat ketiga-tiga bintang ini....

"Sekali Lagi" akan mula ditayangkan di pawagam pada 30 Jun 2011..

0 komentar:

Posting Komentar

give your comment here, please do not spam

 
My Big Dream powered by XXZ