Kamis, 16 Desember 2010

Nasa Mengesahkan Matahari bakal terbit dari Barat! Tanda hari perhitungan sudah dekat


Translation dari artikel Bahasa Inggeris:

Sains astronomy mengatakan bahawa kelajuan Planet Marikh berkurangan dalam pergerakan putaran ke arah timur beberapa minggu lepas sehingga ke tahap kita dapat melihat seakan akan pertukaran arah dari arah timur ke barat sehingga hari Rabu, 30 July pergerakan planet itu telah berhenti berputar ke arah timur.

Pada bulan Ogos dan September,Planet Marikh telah menukar laluan ke arah yang bertentangan iaitu arah barat,sehingga hunjung september ,.ini bermakna Matahari sekarang telah terbit dari barat di Planet Marikh!

Fenomena luar biasa ini digelar "Retrograde Motion". Kebanyakkan saintis menyatakan bahawa semua planet akan melalui fasa yang sama sekurang kurangnya sekali,dan Planet bumi juga bakal melalui fenomena matahari terbit dari barat.

Perkara ini akan berlaku tak lama lagi dan kita masih kurang peka dengan hal ini.Terbit nya matahari dari arah barat telah dinyatakan dalam hadis, bahawa ini adalah salah satu tanda besar hari kiamat.Tanda tanda kecil sudah pun wujud kini,walaupun bukan semua tetapi hampir semua telah berlaku.

Rasullullah mengatakan sebaik tanda kiamat iaitu Matahari terbit dari barat,tiada lagi taubat hambanya yang diterima..

Bagaimanapun ada yang mengatakan berita ini adalah tidak sahih,Sensasi cuba google
"Nasa Confirm sunrise from west",kebanyakkannya sensasi jumpa di web keislaman,dari website sains atau barat tak jumpa ,sensasi tak search betul2 lagi..So sama samalah kita mencari kebenarannya

Wallahualam

0 komentar:

Posting Komentar

give your comment here, please do not spam

 
My Big Dream powered by XXZ