Jumat, 10 Desember 2010

Rohana Jalil tak Suntik Botox,Cuma guna teknik solekan

Sebelum dan Selepas teknik make-up Rohana Jalil...wuhuu...


Juara Bintang RTM 1980, Rohana Jalil yang juga tidak terlepas daripada menjadi mangsa perdebatan peminat hiburan. Mereka tertanya juga apakah benar Rohana juga sama seperti artis lain yang cukup gemarkan suntikan. Peminat merasakan wajahnya kelihatan jauh berbeza jika hendak dibandingkan pada 10 atau 15 tahun lalu.

Dengan tenang, Rohana memberikan justifikasi terhadap isu yang menjadi topik perbualan kami pada petang itu sambil membelek-belek gambar yang berada dalam genggamannya.

Diselak beberapa kali dan ditenungnya gambar-gambar ketika zaman kegemilangannya seraya berkata: “Saya tidak menyuntik wajah saya untuk menjadi cantik. Kalau dilihat pada wajah saya dalam gambar-gambar ini, semuanya adalah kerana teknik solekan.

“Dulu manalah saya pandai menyolek wajah sendiri ketika mahu membuat persembahan. Segala alat solek yang ada ketika itu, semuanya saya gunakan tanpa banyak bicara.

“Begitu juga dengan penampilan saya. Semuanya mengikut peredaran zaman. Tetapi, sekarang zaman sudah moden. Sudah ada jurusolek yang cukup bijak dan kreatif dalam menyolek wajah.

“Saya sendiri pun banyak belajar daripada mereka. Bukan hanya jurusolek tetapi juga pereka fesyen yang tidak lokek memberikan tips untuk menjaga penampilan diri.”



Sensasi:Soalan dari peminat kepada Rohana Jalil:


Peminat:HEHEH. nak tumpang tanya sikit kak.....

apakah teknik solekan jurusolek akak sama dgn teknik solekan jurusolek JOAN RIVERS?"





ataupun teknik jurusolek KAK NITA kiter?





sebab kalo same rasernyer better lah akak pecat jurusolek yg mengajar akak2 teknik2 tuh kak. adik rasa org yg ajar akak mekap tuh adalah sorang juruteknik, bukan jurusolek. huru hara dah muke akak skang, dulu lagi oke kak....




so pls kakak yer... akak dengar nasihat peminat kan??? jgn buat lagi tau!

0 komentar:

Posting Komentar

give your comment here, please do not spam

 
My Big Dream powered by XXZ